Interrupce - 10. týden
  A jak rozhodneš o svých dětech ty?

CO JE TO TADY ZA VOPRUZ?

Vy si myslíte, že tohle někoho zajímá?

CO PŘEDE MNOU TAJÍ?

Dneska se přece mluví o sexu a o všem úplně otevřeně. Nebo snad ne?

JAK MOHU POMOCI?

Chtěl bych nějak pomoci, ale nevím, jak začít.

POŠLETE MI ...

Máte pěkný trička. Když si napíšu, mohu taky jedno dostat? [rozesílání bylo ukončeno!]

POSVIŤ SI NA TO

Informace pro šťouraly a rejpaly :o)

  Život - 18. rok
  Žiješ, protože tě rodiče chtěli.


TEDA JÁ SI MYSLÍM, ŽE ...

Zuzka, Jeseník, 26: Neboj se! Ty která váháš, jestli si miminko zaslouží žít - nebojse a dej průchod životu. Život je jedinečný! On/ona si zaslouží žít. Bůh Ti nikdy nezapomene, že jsi přijala toto maličké pod svá ochranná křídla. V srpnu se nám narodil Toníček, bylo to náročné. Během těhotenství jsme se stěhovali, psala jsem diplomku a státnicovala jsem. Miminko je krásné, hodně - Toníček. Šestinedělí mi přišlo ještě těžší než porod, ale od té doby co jsem si zažila těhotenství a porod mi hodně leží na srdci lítost nad dětma, které se nemohou narodit. Je krásné být maminkou. Je krásné být naživu. Zuzka

Jméno: 


POZOR! Jako první znak uveď zavináč - je to ochrana proti robotům ukládajícím SPAMy
Nadpis: 
Reakce: 
Vulgární, rasistické, xenofobní, netolerantní a bla bla reakce jsou mazány! Jedná se o soukromý projekt. Pokud někdo se zásahy administrátora nesouhlasí, nic mu nebrání založit si vlastní web. Administrátor se do diskuse nezapojuje, v případě jakýchkoliv dotazů či připomínek pište na info@prolife.cz.

Kytička: Kristině [IP: 88.100.230.200, další niky: Kytííí,Kytka]

Já nikde netvrdím, že potrat je dobrá věc, a už vůbec ho nikomu nevnucuju. Jestli si něco takového myslíš, najdi příspěvek, kde něco takového tvrdím. Budeš asi hledat dlouho, protože jsem nic takového neřekla. Jen to, že potrat bývá někdy nejlepším ze špatných řešení a to je trochu rozdíl, nemyslíš? Postižené dítě, které umírá v bolestech se asi nebude zrovna dvakrát radovat ze života a myslím, že ty ani já najsme v téhle věci kompetentní rozhodovat. Je to složité téma, které by si měli rozhodnout rodiče a nikdo je za to nesmí napadat ani stigmatizovat, ať už se rozhodnou jakkoliv

Kristina: Kytce [IP: 212.158.129.78, další niky: Katarína]

jo,ja znam teda dost lidi,kteri se posmivaji vericim.ale i postizene dite se muze radovat ze zivota.a i kdyz i par dni porodu umre,tak aspon prirozenou smrti a ne rozemletim nebo roztrhanim.a ty me nevnucujes nazor,ze potrat je vlastne dobra vec?

Kytíí: Kristině [IP: 213.192.60.26, další niky: Kytka]

Rozhodně neznám žádného ateistu, který se snaží přesvědčovat katolíky, aby přestali věřit v Boha. Opačných případů znám hned několik. A o tom, ateisté nikomu nevnucují svoji morálku, nenapadají věřící za to, že by všechny nemocné a postižené nechali trpět, nekritizujeme vás za to když si chcete nechat dítě, které je těžce postižené a nedlouho po porodu beztak zemře...Vy to ale nevěřícím děláte

kristina: kyticce [IP: 212.158.129.78, další niky: Katarína]

a neverici se neposmivaji vericim a nepovysuji se nad nimi?

Jarda: [IP: 94.112.115.8]

že někteří dělají... někteří co adoptují děti se k nim chovají jako kus hadru, někteří zloději mají svědomí a vratí co ukradli a zpytují svědomí, rozumíš nejde to převádět na celé skupiny. Nikoho jsem neurážel a na nikoho se nepovyšoval, jestli to tak někde vyznělo tak se omlouvám, ale muselo jít o nepochopení. Já nejsem žádnej fanatik, ať si každej věří v co chce. Hezký den

Kytička: Jarda [IP: 88.100.13.249, další niky: Kytka,Kytíí]

To máš sice pravdu, ale to ještě nedává nikomu právo se těm druhým posmívat nebo se nad ně povyšovat, jako to křesťané občas dělávají. I ty jsi napsal Leňace něco v tomhle smyslu ... Pochop, že pro nevěřící jsou to pohádky na stejné úrovni a je jedno jestli v nich jako hlavní postava vystupuje Bůh, jednorožec nebo víla Amálka :-) Pro mě osobně jsou uvěřitelnější bytosti mimo chápání, nemyslím teď konkrétně víly nebo druidy než představa jednotlivce řídící veškeré dění

Jarda: [IP: 95.173.76.6, další niky: Jaroslav (22 let)]

nikomu nic necpu, ale představa Boha je nám všem bližší než jednorožci a víly :)

Kytíí: Jarda [IP: 88.100.13.249, další niky: Kytka,Kytička]

Zázraků a zkušeností s Bohem, které by se daly dokázat a ověřit, je stejně asi jako těch s vílami, druidy a jednorožci :-) Nevim, kde vy křesťani pořád berete tu drzost se nad někoho povyšovat a cpát mu Boha, když on věří v něco o nic míň nelogickýho než vy

Jarda: možná :-) [IP: 95.173.76.6, další niky: Jaroslav (22 let)]

Dobrá abychom to zakončili :-) musím uznat, že je to možnost. Ahoj

leňaca: Jarda [IP: 85.160.10.126]

co ty víš? Možá si to jenom víc lidí přiřazuje k bohovy a andělům, místo aby zjsitili skutečnost

Jarda: Kytí [IP: 213.195.202.242]

Jj možná to unavuje i jiné, ale když se někdo zeptá odpovím. Rozhodně však je víc zázraků a zkušeností s Bohem, než s druidy a vílami :-)

leňaca: Kateřina [IP: 85.160.22.176]

ale ne, pujčima mi ji kámoška... satanistka. Kniha byla zajímavá, ale nezaujala...//Jinak draci existovali, kdybs byla naživu před 2000lety a našla bys kostru dinosaura tak by to byl přece drak

Kytička: Jarda [IP: 88.100.230.200]

Proč tě unavuje poslouchat řeči o druidech a vílách, když sám vyprávíš o Bohu a Ježíšovi? Nenapadlo tě, že pro někoho jiného je Bůh stejná pohádka jako pro tebe víly a druidové?

Katerina Tuha (nick): pro Leňaca :-)) [IP: 88.86.125.110]

takze verite v Boha? v Satana? :-) nebo to je jenom zase naka informace.. clovek do sebe muze nasoukat spoustu informaci a vzdy si vybere to, co je schopnej prijmout..zvladnout.. a casto to, co je pohodlnejsi.. Lenaca, na co jste hrda?.. zijete podle toho?.. to ziti..ten real.. ten je dulezitej.. :-).. ja neco o magii vim.. a verte mi, zacina to velice nevinne.. videla jste serial twin peaks?, ted ho davaji kazdou sobotu a nevim presne na jakym programu.. hrat si s ohnem.. je vzrusujici, ty dopady jsou horsi.. to je jako s tim soulozenim.. a ochranou :-)).. porad to samy dokola :-) tuha :-)..

leňaca: Kateřina [IP: 85.160.40.40]

Třeba řekl, že nebýt ďábla, nebyl by bůh... prostě to bylo zajímavé... ale nic se nevyrovná knize "Strážci lesů" škoda, že už není v prodeji, ale jsem hrdá že ji vlastním

Katerina Tuha (nick): pro Leňaca :-)) [IP: 88.86.125.110]

lenaca: a co vam to dalo, kdyz je to tak cool? :-) tuha :-)

Jarda: [IP: 213.195.202.242]

mluvení v jazycích je známá věc, stačí použít vyhledávač (doporučuji google). A končím také tuto diskuzi, svůj čas dokážu strávit užitečněji než na všechno slyšet/číst druid, víla, vlčice atpd. :) Ahoj

Leňaca: Jardo [IP: 85.160.35.250]

O tom mluvení v jazycích to myslíte jak... Zázračné uzdravení a z mrtvých vstání nemusí být vůlí boha, ale dobrých víl a duchů

Jarda: [IP: 213.195.202.242]

mluvení v jazycích, zázračná uzdravení a zmrtvýchvstání, ... ?

Leňaca: Jardo [IP: 85.160.35.250]

vy ste taky nečet plno věcí... například Ďáblovu bibli(jestli to říkám zprávně) ta je docela cool... a má tam plno pravd

Martin: Jardovi [IP: 90.183.110.26]

Jsou i knihy, jtere rikaji, ze nikdy neexistova holocaust - nesmite verit vsemu, co vam kdo rekne...

Jarda: Lenaca :) [IP: 213.195.202.242]

Hezky ti to mluví, ale knihu si nečetla, tak nemluv... :o) (Stejně jako fotografování, raději tisíc důvodů proč ne a žádný proč jo ;-) )

Leňaca: Jarda [IP: 85.160.35.250]

Pokud vím tak starý zákon je doložitelný realitou, že Rudé moře mohlo ustoupit a mohlo se přez něj přejít suchou nohou. Že ze skal mohla vytrysknout voda, protože se ve skalní prohlubni nahromadila dešťovka. Velkou potopu si přivlastnily... Had co ji dal Evě jablko? Had byl od pradávna považován jako znak moudrosti. Ta svěděctví, že se setkaly s bohem... jak to dokáží? Já se taky stýkám s druidem "Osamělého stromu", s velkým zlatým drakem a kůň jménem Merlin je vlastně skrytý jednorožec. Ale také nemám jak ti to dosvěčit. A jak oni mohou vědět, že to bůh je? Co když je to někdo úplně jiný, ale aby nevzali podezření prohlašuje, že je bůh? Ale ve skutečnosti je to třeba také jen druid?

Jarda: Leňaca [IP: 94.112.115.8]

Podívej tohle (tento typ rozhovoru) můžeme vést do aleluja, buď budeš ochotna si něco nastudovat a nebo končíme s rozhovorem (který se i trochu nehodí na tenhle server). To studium- proč myslíš, že lidé studují až i dokotrandské studium teologie? Asi to nebude taková dávačka, že si to dovolí paušalizovat jednou větou: "křesťanství vykradlo dřívější kultury". Druhá věc je svědectví lidí, že se setkali s Bohem resp. s ním komunikovali. Již jsem ji zmiňoval, kniha: Odvaha říkat mu Otče. Má tuším 230 stran, za 5 hodin ji máš přečtenou ;-) Nebo jestli si takový znalec Bible a všech možných historických okolností, tak už se nemusíme bavit a ty se jdi přihlásit k titulu doktor historie a teologie :-)

Petr: [IP: 85.161.63.116]

Tak v řecké mytologii se tak trochu vyznám a mohu říci, že o velké potopě světa se tam hovoří taktéž. Deukalión a Pyrrha, spravedliví a zbožní manželé, byli řeckou obdobou Noema.

Leňaca: a mají [IP: 85.160.35.250]

Jednorožec prý umí vyléčit jakoukoliv nemoc, Oko Rea stvořilo lidi o řecké bohy se moc enzajímám, ale pokud vím tak Zeus byl hlavním bohem. Drak prý dal lidem řeč a druidové byli strážci lesů. V bibli se píše o velké potopě, ale už v Eposu o Gilgamešovy se tato potopa ukazovala... Celé křesťanství jen vykradlo dřívější kultury.

Jarda: Rozjeté Leňace :) [IP: 213.195.202.242]

Neumím dokázat Boha (ani nikdo jiný, třeba ateista) všechno je to o víře. Věřte si tedy třeba v Dia, Ra nebo jednorožce, jestli mají na Zemi nějaké vykonané zázraky, tak o to víc ;-) Hoj

leňaca: Jardo [IP: 85.160.48.92]

Egypští bohové už tu nejsou, protože byli původní obyvatelé tak trošku vybiti a obsazeni a začaly tamv ěřit v Alláha... Stejně tak Řecko a pohanské státy. Protože všechno obsadily křesťané... Nemůžeš říct, že existuje, když všechno ostatní Křesťané vymítily, aby žvatali tu svou pravdu o dědečkovy na obláčku v čele s pilotem letadla(ježíš na kříži)... Ale že dnes stále je Iskám...to vysletlíš jak, když existuje jenom BŮŮŮŮŮŮŮŮŮH? A proč jsou stále ještě Židé, kteří v Ježíše nevěří?

Katerina Tuha (nick): pro jardu :-) [IP: 88.86.125.110]

Vy si myslite, ze Lenaca presvedcite?.. ano? tuha :-)

Jarda: ještě Lěnáce [IP: 94.112.115.8]

a že ty egypští bohové udělali zázraků a že se knim dneska modlí lidí :) Jo a Buddha není bůh.

Jarda: Janě [IP: 94.112.115.8]

Vyšší moc řízená vůlí- o tom je kniha Odvaha říkat mu Otče. Přečti si ji prosím. Vyléčení a zmrtvýchstání není metafora http://www.asistentka.cz/node/10946 a z r. 2008 http://revue.idnes.cz/mrtvy-se-probudil-na-pitevnim-stole-db9-/lidicky.asp?c=A080613_104352_kuriozity_ved Lěnaca: Podle tvé logiky by existovali i draci atpd. Je hezké že kritizuješ církev za to zlo ze středověku, ale o tom jak vybudovala západní civilizaci, jak zachraňovala tisíce životů (diakonie církve, tj. charita) se už nikdo nezmíní. A nepochopilas Ježíšův osud byl jistý ještě před jeho narozením. ON musel trpěta zemřít za nás hříšné, aby dokázal svoji věrnost a pokoru Otci-Bohu a abychom pochopili, že Bůh vydal jediného syna na smrt a aby ukázal svou lásku k nám. Kdyby sis přečetla něco o úloze Ježíše, o charitě a utrpení- tedy z pohledu víry, nepsala bys takový věci...

Leňaca: Jardo [IP: 85.160.20.56]

Já věřím na jednorožce, věřím na draky a věří m na duchy, ale nechtěj po mě, věřit v boha. Bůh BYL uměle vytvořen a není zdaloka nejstarší. Jestli existuje tenhle týpek na obláčku, musí existovat i bývalí bohové z egypta, řecka, říma, babylonu...musel by existovat Alláh i budha já nevím kolik bohů ještě EXISTUJE. Proč mám boha prosit za odpuštění pro Ježíše? Jestli je bůh milostivý, za ty 2000let proseb a modliteb by už dávno smrt jednoho týpka odpustil. Spíš žádejme křesťany ať žádaj odpuštění za ty roky krutovlády, za vyvražďování lidí, mučení a zabíjení žen, můžu, dětí jen pro nařčení z čarodějnictví. Bůh neexistuje, protože jinak by nedopustil takovouhle bitku, nidky by nedopustila by se v jeho jméně vraždilo. Zázračné uzdravení azmrtvýchvstání? A kdo říká, že to má nastarosti Bůh? Co když to byl neviditelný druid který pomáhá, kde on může? A věří v duchy stromů a zvířat? Kdyby bůh dělal zmrtvýchvstání tak by tu byl Ježíš asi doteď. Jinak, nevím co máte s křesťantvím Boha vytvořily Židé a křesťané ho jen ukradli a připsali si k tomu Ježíška.

Jana: Jardovi [IP: 193.164.143.234]

Zázračná uzdravení a zmrtvýchvstání vysvětluji tak, že si to buď někdo vymyslel, anebo to bylo myšleno jako metafory. (Totéž si, ostatně, myslím např. o biblické příhodě s jablkem a hadem v ráji. Znamená, že člověk sice získal rozum a schopnost samostaně uvažovat a rozhodovat se (=jablko), ale tím mu také přibyla nepříjemná ODPOVĚDNOST (=vyhnání z "ráje" nevědomosti a bezstarostnosti do drsného reálného světa, kde každý se může svobodně rozhodovat, ale za svá rozhodnutí nese následky. Dobré i špatné.)
Pokud jde o vyšší moc, přečti si to pořádně. Neexistuje žádná vyšší moc, která by byla OSOBNÍHO CHARAKTERU nebo řízená VŮLÍ. Může existovat jen taková vyšší moc, která je zcela abstraktní podstaty a nevědomá, avšak neměnná a trvalá. Takovouto vyšší mocí jsou např. přírodní zákony.

Jarda: [IP: 213.195.202.242]

Leňaca: lidé si myslí, že se bez Boha obejdou a podle toho vypadá jejich život, ale Bůh nám dává příležitost uvědomit si tento stav a zapracovat na změně- uvědomit si potřebu Boha, prosit za odpuštění Ježíše Krista, ... ------------------------------------------------------Jana: budiž, je to tvoje víra. Ale jak vysvětlíš zázračná uzdravení a zmrtvýchvstání? To se trochu příčí s tvoji definici materiálního světa. Je ale dobré jak píšeš o tý otevřenosti myšlenek, určitě si přečti knihu od R. A. Moodyho - Život po životě- jak vysvětlíš světelnou bytost? Jak vysvětlíš napojení na "knihovnu" informací, kde myšlenka-otázka je ihned zodpovězena. Lidé se zkušeností blízko smrti, kteří se narodili slepý, při této zkušenosti viděli... neříkám, že křesťanství je odpověď na vše a že jedině tohle je pravda, můžeš klidně věřit v hinduismus apod. já ale věřím v křesťanství. Jo a ještě k tomu, že neexistuje vyšší bytost doporučuji knihu: Odvaha říkat mu Otče.

Jana: Jardovi [IP: 193.164.143.234]

Neurážejí mě, ale také na mě nijak nepůsobí. Ostatně Bibli znám a poměrně dobře, a pár filozofických knížek jsem již také přečetla. (Nejraději mám Exupéryho Citadelu; ta je ostatně dost nábožensky orientovaná, i když v doslovu se píše, že sám Exupéry byl nevěřící.)
Jinak hledání pravdy mi lhostejné nebylo nikdy. Myslím si, že jsem svou pravdu již dávno našla, avšak nejsem vázaná žádnou ideologií, náboženstvím ani jinou "povinnou loajalitou", a toho si velice cením. Mohu tak své názory donekonečna konfrontovat s jinými a tříbit si je, nebo se naopak znovu přesvědčovat o své pravdě.
Toto je moje "vyznání":
1.) Všechno, co existuje, je materiální podstaty.
2.) Neexistuje žádná vyšší moc, která by byla osobního charakteru nebo řízená vůlí. Neexistuje nadpřirozeno; pouze dosud neznáme některé přirozeno.
3.) Člověk je veskrze nedokonalá bytost. Každý jedinec je však dokonale originální.
4.) Po smrti se s člověkem děje totéž, co před tím, než se narodil.
5.) Všechno je relativní. Žádné tvrzení ani zásada nemůže mít absolutní a bezpodmínečnou platnost, neboť vždy může nastat situace, ve které je to jinak.
6.) Smysl je subjektivní lidský pojem. Nic ve vesmíru nemá jiný smysl než ten, který tomu člověk sám přikládá.
7.) Nic není pro člověka zhoubnějšího než jistoty.

Leňaca: Jardo [IP: 85.160.33.193]

tvé dítě neposlouchá, vyhodíš ho z domu a necháš jej v tomhle světě samotného? Ne, tak proč to udělal bůh? Proč jim neodpustil? Když má být ON ten milosrdný... moc se nepředvedl...

Jarda: [IP: 213.195.202.242]

Je to tvůj život a já (mladý cucák vlastně :o) ) tě rozhodně nebudu soudit- pravděpodobně nikdo z nás nebude v tomto životě vědět jestli měl pravdu... Jen mě tak napadá, protože se mnou stále komunikuješ, mám z tebe pocit, že ti tato záležitost není lhostejná (jinej by se mohl sbalit a už nikdy nepřijít/nenapsat) a nebo možná ještě malinko váháš. Navrhuji ti zajít za nějakým knězem nebo farářem (jedno jaké církve) a zkusit s ním prohodit řeč. A k tomu "rozumu a srdci" mi ihned vytanuli na mysli tyhle pasáže (online třeba na biblenet.cz): Matouš 18:4, Jan 3:12, Lukáš 18:27. Nevím proč, třeba jsem ti je měl říct... víš jako vyšší princip, nevím. Jestli tě urážejí nebo jseš skálopevně rozhodnuta, jednoduše je nečti. Hezký den ti ale přeji ;-)

Jana: Jardovi [IP: 193.164.143.234]

Přemýšlím nad tím už 51 let, co jsem na světě. :-) Nedělá mi problém se otevřít myšlenkám jiných. Ale ať uvažuji, jak uvažuji, vždycky nakonec rozumem i srdcem dospěji k tomu, co nás za komunismu učili ve škole.

Jarda: [IP: 195.113.136.31, další niky: Jaroslav (22 let)]

Možná ti ke konci života zahlodá červík zvědavosti a ještě nad tím zapřemýšlíš. Každopádně hezký den, čus

Jana: Jardovi [IP: 193.164.143.234]

Není důležité bavit se o tom, jestli věříš teď, ale jestlis uvěřila byť třeba pár vteřin před smrtí.

Já ne. Neuvěřila jsem, ani když mi bylo nejhůř, ani když mi bylo nejlíp.

Jarda: [IP: 195.113.136.31, další niky: Jaroslav (22 let)]

Byl tu sice temný středověk, inkvizice apod. ale musíš to brát tak, že ne všichni byly zlý a spousta lidí dělala špatnosti z nevzdělanosti a pouhé touhy po moci. Věda byla brána jako něco, co jde proti jejich učení. Až lidé řekněme 19., 20. a 21. st. si uvědomovali, že věda není nic proti Bohu (krom toho, že ho nemůžeme změřit tedy dokázat- ale nedůkazem existence nedokazuješ neexistenci), ale že věda jen zkoumá svět stvořený Bohem (tak o tom mluvil např. tuším Jan Pavel II.). Takže lidé zakazovali vědu, ne původní křesťanství. S tím příběhem Adam a Evy si to špatně vykládáš, nešlo tam o inteligenci ale o poslušnost... -------------------------------------------------- Není důležité bavit se o tom, jestli věříš teď, ale jestlis uvěřila byť třeba pár vteřin před smrtí. Když si ale vezmeš kolik, že ne všichni umírají na smrtelné posteli, ale např. rychle při autonehodě, bylo by dobré udělat si v tom jasno co nejdříve.

Leňaca: nene [IP: 85.160.17.92]

já nezahýbám, ale nevěřím, že bůh by nás poslal do vesmíru, když samotné přesťanství zakazovalo jakoukoliv vědu. Pokud vím, bůh ani nechtěl aby byl člověk inteligentní a proto vykopl Ama a Evu z ráje... tomuhle se říká božská shovívavost místo aby jim v ráji postavi H&M tak je vykopne pryč

Jarda: [IP: 95.173.76.6, další niky: Jaroslav (22 let)]

1) je to vyloučeno a za 2) zabíháš od smyslu toho co jsem psal

Leňaca: jarda [IP: 85.160.17.92]

nemyslím to jako vtip... co když se takováhle potvůrka dostala do raketoplánu a šup, je ve vesmíru

Jarda: [IP: 95.173.76.6, další niky: Jaroslav (22 let)]

No jako vtip to možná beru, jestli to ale myslíš vážně, tak vážně nechápeš metafory a určitě se mravenec zítra ani za tisíc let nepodívá do vesmíru :o)

Leňaca: Jarda... [IP: 85.160.60.222]

jak to můžeš vědět? Že se mravenec nikdy nepodívá do vesmíru ani nepostaví jadernou elekrárnu? Možná ne dnes, ale třeba zítra... už teď jsou mravenci docela vyspělí... jen se podívej jaké živé "mosty" dokážou vyrobit.

Jarda: Janě [IP: 89.102.156.11]

Jani odpovím ti "netradičně": mravenec nikdy nepoletí do vesmíru a nepostaví jadernou elektrárnu a nikdy neví co je v životě jeho smysl a jaký je jeho osud

Jana: Jardovi [IP: 193.164.143.234]

Představa existence Boha (alespoň v křesťanském pojetí) mi z filosofického hlediska nedává žádný smysl. Proč by Bůh, který je dokonalý, tvořil totálně nedokonalého člověka a nedokonalý svět? Proč by Nejvýš dobrotivý Bůh vůbec umožnil existenci zla? A pokud mi chcete napsat obligátní křesťanskou odpověď, že zlo vzniká zneužitím svobodné vůle, pak se ptám: Proč by vševědoucí Bůh dával veskrze nedokonalému člověku svobodnou vůli, když musel vědět dopředu, že člověk ji pouze zneužije ke své vlastní škodě? Dále: Proč by všemohoucí Bůh nechával člověka žít cca 80 let na Zemi vesměs v utrpení, když je v jeho moci zajistit mu věčnou blaženost? A hlavně: Kdyby Bůh existoval, proč by nám nedal ani sebemenší důkaz o své existenci, abychom měli důvod Jej následovat?
Ne, ne. Jsem v hloubi svého srdce přesvědčena, že Bůh není.
Více na http://www.svobodavolby.cz/?a=6&id=1075

Katerina Tuha (nick): pro Leňaca :-)) [IP: 88.86.125.110]

ze jsme se narodili, je dar :-), ze natahneme brka, je jedina jistota, kterou tu mame :-) .. co je mezi tim, je ve velky mire v nasich rukach :-), chcete bejt smutna? chcete ho porad obvinovat? nu hura, do toho :-), jenom by me zajimalo, co z toho mate? jak se citite? :-).. cim vas to naplnuje? .. v roce 2003, jsem sedela u bratra na zahrade a prijel bicak (bubenik).. byli jako dva bratri, byli si tak podobni.. ze nam to rozum nebral..byl z druhe strany republiky, Buh vi, kde nas otec zasel :-D.. ten bubenik, byl neverici, hrozne smutnej z toho, jak to ve svete chodi.. a byl hrdej na to, jakej vede zivot.. a zacal nadavat na Boha.. sevrel se mi zaludek.. bylo mi fakt zle.. prosila jsem at toho necha.. at se nerouha, ze nemusi verit..ale nema urazet a nadavat.. byl na sebe fakt hrdej, jak si kociruje zivot a vyznaval jenom pozemsky hodnoty a hlavne sebe.. asi v listopadu mel bouracku.. neprezil ji.. holt se to stava.. smrti zacina neco jinyho.. ale to co prislo potom..to bylo zajimavy..brachovi (kapelnik) se ozvaly dve zeny.. obe plakaly a narikaly...obe ho moc milovaly .. prvni nevedela o te druhe a naopak.. soucasne vedl dvoji zivot a oba vztahy byly vazny :-)..obe doufaly v to, ze si je vezme.. nikdo z nas nevedel to, ze ma berusky dve.. takovej cestnej kluk to byl!.. ano, mohl tak zit..ale ty dve o sobe mely vedet a mohly si vybrat.. a tomu rikam slusnost..i kdyz trochu divocejsi zivotni styl, ale fer.. u vas lenaca ten pocit spatnej nemam.. spis mam jenom obavy, ze prijde krmic a dobre vam nakrmi bolavy srdce.. to mi rika moje intuice.. potrebujete nekoho obvinovat.. politovat.. a on se nekdo najde, kdo na tohle slysi.. a kdo toho zneuzije.. nejde vam pomoct.. nestojite o to.. radeji 1000duvodu proc ne a ani jeden.. proc nejit dal. :-).. kazdej jsme strujci svyho stesti i nestesti (do jisty miry).. jsou veci, ktery ovlivnit muzeme.. ale je to vas pohled, nazor.. tak se dobre drzte :-).. ke kalamitam nedochazi 1x.. na zenu jich ceka mnohem vic :-)).. mejte se.. krasne.. nepreju vam nic zlyho.. opatrujte svoji dusi.. o tu jde.. telo jsou jenom monterky :-) tuha.. :-)

Leňaca: Kateřino [IP: 85.160.52.146]

nevím, co by udělal mírumilovný had dlouhý sotva metr. Já se o něj starám dobře(snad) každý dva týdny papu, každý půlrok vyčistím terárko, samozřejěmě rosím a vyhřívám. Spokojené zvíře nikdy neublíží bezdůvodně. Z ato mohou lidé. Že támhle bulteriér pokousal dítě? A co tomu předcházelo? Netahalo ho dítě za ocas? Pes mu třeba enchtěl ani ublížit, třeba si chtěl hrát, ale to bohužel tak nešťastně, že jej zabil. Ale bůh nebyl nablízku. Žijeme ve světě, kde bůh nezachrání. Dnes zachraňují andělé bez křídel, andělé, kteří jsou normálními lidmi a doktory. Hledat útěchu v kostele může každý, ale já už se nechodím vyzpovídat tam, vyzpovídávám se mému oblíbenému koni ve stáji. Neodpoví, ale naslouchá.

Katerina Tuha (nick): pro Leňaca :-)) [IP: 88.86.125.110]

ano, za vsim muzete najit to, ze za vse muze Buh :-).. hodte na nej vse :-).. on to unese.. na rozdil od nas :-).. a zase je tu zodpovednost..kdyz poustim zvirata ven.. musim pocitat s tim, ze se jim neco muze stat..to je jako s detma..jestlize chodi moje dite na vzdalenejsi skolu.. a cestou potka pedofila.. je tak proskoleny (umerne veku).. ze proste s cizim panem nikam nepujde.. protoze je to je asi "zlej" clovek... stalo se to kdysi moji dcerce.. pan si ji vyhlidl v hrackarne.. a chtel ji za rohem ukazat prej "sasulu".. pochopila o co jde.. (jsem dost cerna kronika).. a z obchodu utekla a porad se ohlizela.. dostala i tak doma jak ceres, tak pochvalu 1) v ty hrackarne nemela co delat 2) ze skoly mela jit na zastavku a jet primo domu 3)mela jit za prodavackou a mela ho napraskat!!.. 4)pochvala, ze vzala roha..a ze mi to rekla..nemuzu ji porad hlidat a drzet celej zivot za ruku.. "umerne veku vcas dospet".. kdyby se ji neco opravdu stalo.. a ja to brala na lehkou vahu (to proskolovani predem).. urcite by za to nemohl Buh.. ale JA!.. prestoze to muze mit karmickej podtext.. nemusim to resit tak, ze mam udelat to samy.. poresim to tak, abych to "ukotvila".. ale tohle je na vas asi lenaca vyssi skola.. pac jste tedka zranena.. hledate jenom duvod proc je vsechno spatne..a uz nehledate to..proc vam neni dobre.. pokud mate hada.. mejte ho pod dohledem.. jste za nej zodpovedna...co komu provede.. jako obcan, matka (budouci), clovek.. a pokud vyrazite k ty obloze, rozcupovat mraky, vemte to vejs.. primo do vesmiru.. a pozdravujte tam GAGARINA.. ten uz vi o co kraci :-) tuha..a dovetek..pokud jsem sikovna. a umim zachazet s fotakem..a fakt se o to zajimam.. udelam vse proto, abych se prosadila.. dojdu do veku, kdy k tomu svoleni rodicu nebudu potrebovat.. JSEM SVOBODNA BYTOST.. :-).. kdyby to takhle nefungovalo.. mnozi slavni by tu nebyli :-).. nejsem krejcova a umim usit odevy.. (to co zvladnu) a sila jsem si i plesovy saty ;-) a dokonce jsem usila muzi i kvadro.. nejsem pletarka a moje deti chodily opleteny..a nektery veci se mi taky povedly.. nejsem automechanik a presto.. zivot me donutil :-D.. (tim myslim rozeznat material atp..).. nefnukat.. neplakat..divat se kupredu.. jestli se zese** z toho co bylo.. co teprve az prijde to co prijde :-)).. v knihach a na netu najdu tolik informaci o porodu a materstvi.. ale jenom ten real .. tim, ze si to proziju.. je otiskem.. nikde se nepsalo o tom.. ze mi u toho porodu.. muze rupnout i anal.. a to je pravda.. to nekecam.. nikdy nebylo tak spatne, aby nebylo jeste hur.. lenaca.. utrit slzy.. tak sup...mezi lidi.. usmat se na svet.. zivot jeste nekonci.. a jak zpiva lucie bila.. "zivy nas nedostanou " :-))

leňaca: pro Jardu [IP: 85.160.52.146]

tyhle kčoky, sjem měla v 7 a potom v 8 letech, dítěte by se nejspíše nedožily a navíc by žili u sestry která děti nechce(a taky proto bere ochranu)... ale jestli mi bůh zabije mojeho hada, protože by mohl "uškrtit dítě" tak mu půjdu rozcuchat oblaky že se mě zalekne i globální oteplování. Ale zajímalo by mě, když říkáte "hypotetický příklad toho jak člověk myslící si, že se mu děje něco zlého, vlastně neví, že je zachraňován." Tak proč jsem an škole kam mě donutily jít rodiče, dkyž jsem chtěla jít na vytouženou fotografickou školu, kde mi sami všichni řekli, že mám talent a tady nikoho mé fotky nezajímají? Kde je ta pointa zachránění?

Jarda: [IP: 213.195.202.242]

Leni: nepochopila si můj příspěvek... mezi řádky bylo: vše co se ti v životě děje zlého nemusí být až tak zlé, ale je to jen ochrana před něčím ještě horším. Neznám tě, ani o tom táboru jak píšeš jestlis tam měla jet :-), ale psal jsem to jako hypotetický příklad toho jak člověk myslící si, že se mu děje něco zlého, vlastně neví, že je zachraňován. A s těmi kočkami jak tam bylo pár teček si nemusíš doplnit jen své zachránění, ale i jejich. Co kdyby za pár let před smrtí trpěli hroznými bolestmi? Co kdyby si měla později mimčo a kvůli tomu, že se ti kočka připletla pod nohy, si mimčo opařila? Soudit je jednoduché, ale přemýšlet nad věcmi hlouběji už ne.

Katerina Tuha (nick): pro Leňaca [IP: 88.86.125.110]

ten vas posledni prispevek ma hloubku :-) tuha

Leňaca: mé kočky zemřely [IP: 85.160.2.67]

mé kočky zemřeli, protože na světě neexistuje spravedlnost... jeden mou kočku přejel drhuý otrávil myš a myš otrávila mou kočku. Ale jak mi bůh zachránil život tím, že zabil to ce mi nejbližší? jen si hraje s city. Já nikdy na žádnej rzolučák nejela, protože nechci a mám vlastní mozek... Nepotře buj ujednoho hloupého boha. Stejnak neexistuje. To už bych rovnou mohla věřit v Zeuse...

Jaroslav (22 let): [IP: 195.113.136.31, další niky: Jarda]

Ohledně těch koček: Je to smutný, ale v tomhle mi pomáhá vždy hlubší zamyšlení. Zamyslím se nad genialitou každé drobnosti a celku (DNA, instinkty, city, složitost vědy, uspořádání atomů a galaxií, ...) a v této genialitě člověka přirovnávám k mravenci (zkoumá svět omezenými smysly, neví jaký je jeho osud/smysl života, co je pro něj opravdu dobré, ...) a Bůh je jako "člověk" stojící nad tímto mraveništěm (vidí veškerý tvůj pohyb, ví co je pro tebe dobré a má možnost dávat i brát-tj. ničit). Mravenec nikdy nepochopí člověka, nikdy nepochopí jeho geniální rozum, nikdy nepostaví jadern. elektrárnu a nepodívá se v Apollu na Měsíc, stejně tak člověk nikdy nemůže pochopit Stvořitele vesmíru. Přemýšlím dál o smyslu života a o náhodě. Ať si každý věří v co chce, ale já nevěřím v náhodu, věřím, že Bůh nás sem všechny umístil na toto pozemské jeviště a dal každému svobodnou vůli hrát svoji libovolnou roli. Věřím, že to co se děje se děje z nějakého důvodu. Odešla ti součástka v autě? Nevyšiluj, třeba si měl druhý den někde zemřít na silnici. Nemohla si jet na rozlučkové prázdniny/tábor se ZŠ/SŠ protože si těžce onemocněla? Neobviňuj Boha, sebe, přírodu- třeba si ušla znásilnění apod. Bůh s námi nemusí mluvit zpříma nebo ve snech, ale jeho každodenní práce tady je. Lidé díky svým omezeným smyslům nikdy nepochopí vše, nikdy nepochopí celé "zákulisí" života. Proto se prosím zkus zamyslet ještě jednou nad těmi kočkami a zkus si položit otázku/zamyšlení: mé kočky zemřely, ale ne protože Bůh není, ale proto, že...

Jana: Kytičce [IP: 193.164.143.234]

Ano, ale to jsou fundamentalisté a jejich postoje jsou mnohdy v rozporu i s Vatikánem! Například potrat z důvodu mimoděložního těhotenství podle oficiálních stanovisek katolické církve není považován za potrat (je to slovíčkaření, já vím, ale aspoň v tomhle mají soudnost). Stejně tak jejich vůdce Giertych navrhoval v EU zákaz vyučováni biologie ve školách, protože to prý "umenšuje roli Stvořitele". Přitom katolická církev již v 60. letech na 2. vatikánském koncilu jasně deklarovala, že "Když se provádí metodické bádání ve všech vědních oborech skutečně vědecky a podle mravních zásad, nebude nikdy ve skutečném rozporu s vírou, protože věci světské i věci víry pocházejí od jednoho a téhož Boha." Takže se divím, že církev tyhle nebezpečné fanatiky dosud neexkomunikovala pro herezi.

Kytička: Janě [IP: 213.192.60.26, další niky: Kytka,Kytíí,Kytííí,David]

Taky doufám, jenže před tím, než tam byly zakázány potraty, se nejspíš řada lidí taky domnívala, že jsou to jen plané výkřiky kontroverzních pomatenců... Polská liga rodin nebo jak se ti fanatici jmenují by nejradši zakázala uplně všechny potraty, i ty v případě ohrožení matky, IVF samozřejmě taky a pak chybí jen krůček k třeba lynčování svobodných matek nebo zákazu antikoncepce. Prostě když se tyhle snahy nezastaví včas, je pak pozdě něco napravovat a za chvíli by tu stejně tak mohli jezdit všichni tramvajáci s šálou DS za oknem :-)

Jana: Kytičce [IP: 193.164.143.234]

Jen ať počkají, až bude za několik desetiletí 50% lidí neplodných (a ono bude - prognózy jsou neúprosné). Pak to budou muset buď povolit, nebo vyhynout.
Ale stejně si myslím, že tyhle snahy jsou i u nich jen něco na úrovni Dělnické strany u nás. Na parlamentní úrovni se u nich před časem řešilo pouze to, zdali má stát na asistovanou reprodukci finančně přispívat, anebo ne.

Katerina Tuha (nick): pro kyticku :-) [IP: 88.86.125.110]

existuje moznost, ze to potom polce muzou udelat v zahranici, kde to je povoleny??.. kdyz o to/ty deti bude stat?.. jde to?.. ja se jenom ptam, pac jsem v tomhle smeru blba.. jestli by to pro ne nebylo reseni.. tuha

Katerina Tuha (nick): pro renatku :-) [IP: 88.86.125.110]

tak to ctu moc rada :-))..nekdy potom nastoupi pocit, ze je v tom muz nechal a na muze zanevrou.. a to nemusi bejt spojeny jenom s prerusenim, to je i o nasili ap.. kdyz to mate renatko takhle.. jéééjda :-), at vam to chutna ;-)) at dorazi ten "bozsky".. udelejte si "vizualizaci" :-) .. nic vas to nebude stat :-).. jenom cas a prani :-) tuha :-))

Renata: Kateřině [IP: 89.176.21.180]

:-) K mužům i k sexu mám pozitivní vztah. Chráním se stejně jako tehdy HA a vzhledem k tomu, že nemám stáleho partnera, tak dnes i prezervativem. Proč Vás to zajímá?? :-)

Kytička: [IP: 213.192.60.26, další niky: Kytka,Kytíí,Kytííí,David]

Jen tak na okraj...dneska jsem zašla do knihovny do oddělení periodik a co nevidim! Zpravodaj Hnutí pro život! Samozřejmě jsem neodolala a otevřela jsem ho. Takovej "poklad" jako je prezentován na webu jsem tam sice nenašla, bylo tam i pár pozitivních věcí, ale co mě uzemnilo byla zpráva, že v Polsku se snaží zakázat i jakékoliv oplodnění in vitro. A citování nějakýho chytráka, kterej přirovnává podporu IVF k podpoře vražd...nestačim se divit, kam až lidská blbost může zajít

Katerina Tuha (nick): pro renatku :-) [IP: 88.86.125.110]

to je dobre, ze nemate pocuchanou psychiku... clovek to holt nak musi zpracovat.. mne to trvalo dlouho.. jenom se zeptam jeste.. jakej mate vztah k muzum?.. k sexu?.. jak se dneska chranite?.. jestli prosim nechcete, nemusite odpovidat.. necham to na vas..s pozdravem tuha

Katerina Tuha (nick): to lenaca.. [IP: 88.86.125.110]

na jakou antikoncepci jste alergicka?.. a ktera vam sedi? :-) tuha

Leňaca: spaní [IP: 85.160.47.159]

kdo říká, že to nebudu dělat. Až na to, že jsem na antikoncepci alergická. Takže by se mohl starat kluk...

Renata: Kateřině [IP: 89.176.21.180]

Mně bylo tak nějak stejně, jako když mi operovali přetržené křížové vazy. Je to už 8 let a stále nelituju. Racionálně jsem fakt věděla, že dítě neuživím a ani jsem po něm netoužila. Oproti Kytičce necítím potřebu si to obhajovat ani sama před sebou. Ještě teď mi není akorát z představy, že bych byla svobodná matka bez peněz.

Katerina Tuha (nick): pro kyticku :-) [IP: 88.86.125.110]

stalo se.. nema cenu se tim trapit, v tu chvilku to clovek treba vidi uplne cerne.. boji se ..strach (ego).. pak se priste zachovame tak, ze se nam to nestane.. udelame pro to maximum i kdyby jste to nekomu rekla.. s nekym to resila.. nejen, ze to muze bagatelizovat.. on vas muze obvinit.. a muze ve vas vytvorit takovej blok.. kterej se s vami bude tahnout zivotem jako smrad.. clovek, kterej vas ma rad..(nemusi to bejt ani pribuznej) a vyslechne vas.. pochopi jak vam je.. necha to ve vas rozpustit.. necha vas k te zodpovednosti "pro priste" dojit samotnou.. neni duvod soudit.. a hlavne na to nemame pravo.. ono staci jenom to..vylozit lidem tu zodpovednost.. k sobe.. a tim stejne potazmo k tem druhejm.. a v tomhle pripade, nemusim bejt taky ani verici.. kdo je bez viny? at hodi kamenem..?!.. i nevedomky spachame veci, o kterejch nevime.. nekomu ublizime.. nezijme v tom, ze jsme bezchybni, ze jsme jenom "cisti".. jsme jenom "lidi".. nejsme pani tvorstva a vsehomira :-).. mince ma dve strany.. kdyz si ji polozime na dlan.. jednu vidime a ta druha..? je nam v tu chvilku skryta.. mejte se krasne.. kyticce posilam "kyticku" :-) tuha

Katerina Tuha (nick): to lenaca.. [IP: 88.86.125.110]

med a klobasy.. s tim jsem to myslela jinak :-).. ale budiz, nemam cas se k tomu vracet..jestlize neberete zadnou antikoncepci a s nikym nespite, pohoda ne? :-), neni ted "co resit".. az to bude aktualni.. tak to zvazte..co s tim udelate :-).. a zase to je na vas :-).. v pripade, ze do toho pujdete bez antikoncepce...a otehotnite..a nebudete to chtit.. zase to muzete pripsat sefikovi.. Bohu :-), vsak on tohu unese.. :-)).. to je nadsazeny.. jenom nakej nastin.. vse je lenaca jenom v tomhle smeru na vas.. a na tom, co vam to dava...jak se citite.. jak na tom vase dusicka tuha ..

Kytička: Kateřině [IP: 213.192.60.26, další niky: Kytka,Kytíí,Kytííí,David]

Na duši mi nebylo nijak, byla jsem oblblá z narkózy...A jestli mam potřebu se obhajovat? Před ostatníma ani ne, neznají mě a neví, co mě k tomu přimělo a i kdybych měla bůhvíjak pádný důvod, vždycky se najdou ti, co ho budou bagatelizovat. Spíš si to někdy musim obhájit sama před sebou a to je asi nejtěžší. Nejhorší na tom je, že člověk v danou chvíli uvažuje uplně jinak, nemůžu říct neracionálně, ale jinak a pak z odstrupem času to tak neřešitelně nevidí...I když teď už se mi to dobře mluví, když to mam za sebou :-)

Leňaca: beru/neberu [IP: 85.160.47.159]

já mám ráda jak med, tak klobásy... záleží na tom na co mám chuť... A jinak neberu... ale já taky s nikým nespím...

Katerina Tuha (nick): pro Leňaca [IP: 88.86.125.110]

lenaca: nemusite :-), jste svobodna bytost.. nema cenu neco pitvat.. a vnucovat nekomu med, kdyz je na klobasy.. proc? :-) jenom jsem se zase nedozvedela, jak to mate s tou antikoncepci.. berete ji?? :-) tuha

Leňaca: hrdá...kočky [IP: 85.160.47.159]

o kočkách, zde mluvím proto, že v boha nevěřím... kdyby byl, nidky by je nenechal umřít, já kočky narozdíl od dítěte měla.

Katerina Tuha (nick): renatce a kyticce :-) [IP: 88.86.125.110]

zensky, tu nejde o "hrdost".. by me treba zajimalo, jak vam bylo na dusi, kdyz vas privezli ze salu?..jak par dnu potom.. rok potom?.. ted?.. mate potrebu se nak obhajovat.. reknu vam novinu "nemusite"..udelaly jste to nejlepsi, co jste v dany chvili urcite mohly..umely.. privest na svet dite a privest ho do nepohody.. a nebo se ho vzdat?..dat ho k adopci a pak zit s tim, ze nekde beha vase dite.. jo, taky to nemusi dopadnout dobre.. to je taky pravda.. je to vase vec.. pokud nekdo nebere preruseni jako antikoncepci a ze to zensky delaj.. tak se to proste stat muze.. o to lip a vic se priste chranim.. ujet muze kazdej.. nejsem svata, nemam patent na rozum.. vsechno me v zivote dotahlo jenom k tomu.. ze delam to, na co mam a jak to nejlip v tu chvili umim.. ano antikoncepce muze selhat.. muzu ji teda zkombinovat.. beru hormonalni antikoncepci, pridam kondom.. nebo partner vystoupi o stanici predem a jde chvilku pesky.. snad pochopite ten priklad..kdysi me takhle skolil bratr..kdyz jsem teda zacala nak pohlavne zit.. :-) mozna vam pripadam jako clovek, kterej nema rad zvirata.. mam je rada.. jsem alergicka.. kocka by mi vyhovovala a co by me cekalo..?.. duseni, zvraceni, teklo by mi z oci.. pes?..musi nekolikrat denne ven.. nemam na nej cas.. nejde to..trpel by.. co lidi si poridi psa a ten pak trpi? a zase na druhou stranu..co zvirat se ma lip, nez kdejaky dite?.. zalezi na tom, kdo si me jako zvire poridi.. veterinar stoji penizky.. papanicko stoji penizky..a kdyz na to nemam.. tak ho proste nemam :-).. vzdy mi prijde zivot ditete (a pro me uz i embryo) prednejsi.. je to "clovek".. ale nevrazdim ani zvirata.. kdybych je mela, budou kastrovany..utulky jsou plny..a ze jsem tak srdecna a prejici a neumela bych rict pri krmeni "ne", mela bych tlustochy.. spaly by se mnou v posteli (o to vic bych je musela myt, no je to pro ne zdravy?).. proste nemuzu.. nechtela jsem se nikoho dotknout.. vubec ne.. jenom je to fakt o ty zodpovednosti a svedomi.. az jednou zavreme oci a pujdeme tam domu jinam :-).. pak se dozvime jak to doopravdy bylo :-) a kazdej z nas se dozvi co podelal :-).. tu je plno fam a mytu.. kterejch se drzime.. cim vetsim jsem ovcanem.. tim hur.. i pro nej, pro toho, kdo me vede.. bere si tu tihu zodpovednosti na sva bedra i za druhy.. jenom kladu duraz na to.. ze jedema kazdej sam za sebe.. a mam to pravo se rozhodnout.. tak, jak to nejlip umim.. a nasledky si teda vyzeru sama.. nemyslete si, ze ziju tak, ze si myslim, ze delam vse spravne.. ze mam jistej raj :-D.. jednou na me taky bude delat Buh tytyty :-).. pac je me taky dost.. nedelej druhymu to, co nechces, aby delali tobe.. mej svou hlavu a jdi si svoji cestou.. miluj a nesvazuj..zij v tom, ze jsi za sebe zodpovedna..do urcityho veku i za deti a to je panecku tezkej ukol.. takhle nejak me to ucej.. je toho spousta.. cim vic se clovek dozvida..uvedomuje si, ze prdlacku vi.. casto duchovno boli...pac ego je bestie.. to se panecku umi prevlikat.. za lasku, za ctnost.. za stedrost.. za bidu :-D.. na zaver.. nikoho nesoudim, nemam na to pravo :-)..nikdo z nas nema pravo soudit toho druhyho.. je to jenom nastin..co se stalo, deje a stat muze..ale vyberme si kazdej sam za sebe.. preju vam krasnej den :-) .. at je vam na dusi krasne.. at mate okolo sebe lidi, se kteryma sdilite zivoty.. tuha :-) mejte se krasne..

Renata: Kytičce [IP: 89.176.21.180]

Já to pochopila tak, že žádné embryo ještě neexistuje, tudíž není si k čemu vytvořit vztah. Já byla taky na miniinterupci, hrdá na to nejsem, ale nijak mi to nevadí. Mám psy a můj vztah je k nim mnohem vřelejší než k embryu, takže to mám nějak podobně jako leňaca. Máš pravdu, že každá to má jinak.

Kytička: Renatě [IP: 213.192.60.26, další niky: Kytka,Kytíí,Kytííí,David]

To "něco" ale existuje a jak už jsem psala, když nadělá takovej vyrvál kvůli kočkám (chápu, že je jí to líto), čekala bych, že jí bude případně líto i potraceného embrya...a ne že na to bude hrdá. Ale toť jen můj názor

Kytička: Kateřině [IP: 213.192.60.26, další niky: Kytka,Kytíí,Kytííí,David]

Leňaca nikde netvrdí, že kašle na antikoncepci nebo že na ní nemá, řekla jen, že kdyby teď otěhotněla, šla by na potrat a otěhotnět může i s antikoncepcí...V tom nejspíš problém nebude. Mě spíš zaráží to, že kvůli smrti koček div nešílí a pak napíše, že hrdě oznamuje, že by šla na potrat. Přijde mi to prostě...divný. Byla jsem sice na potratu, ale hrdá na to rozhodně nejsem, spíš naopak. Domácí zvířátka chovám taky a pár mi jich věkem pošlo, a přesto, že jsem je měla ráda, nedá se ten pocit prostě absolutně srovnat s tím, jak mi bylo po potratu. Hold každý to má asi jinak :-(

Renata: Co [IP: 89.176.21.180]

je divného na tom, že je leňace líto koček, ke kterým měla vztah??? Proč by jí mělo být líto něčeho, co ani neexistuje???

Katerina Tuha (nick): to lenaca.. [IP: 88.86.125.110]

ach lenaca :-) tak kocek je vam lito..a vlastniho ditete ne? :-).. v dnesni dobe, je ledova?.. koupim si kondomy a budou u me!, priteli ho natahnu a mozna i dva..koupim si spermicidni gel a vlozim si pesar, poridim si antikoncepci.. kolik vam je let? jste vydelecne cinna?.. jestli nemate finance, reknete si mamince.. urcite radeji zafinancuje prevenci, nez ty dusledky.. je to drahy? chcete soulozit? tak budete jist tejden chleba s maslem.. problem? kde?.. muze vam na to pridat pritel.. soulozite oba :-).. neberu nikomu pravo na potrat.. dulezita je prevence.. jestli lenaca zijete v tom, ze po potratu je vam kraasne.. tim myslim psychiku.. jste na omylu..nebude to zadna "píp".. prevence, prevence.. vychova k ni a zodpovednost.. nereknu incest, znasilneni, nemoci - plodu ci matky.. i to cloveka stve, hlavne to, ze k tomu doslo.. lenaca..mate nakou antikoncepci????.. mate?.. tuhle jsem vykladala kamaradce karty, ptala se na malou.. a rikam ji.."bacha je tu dite".. a taky ta mura nic nebere.. je to drahy.. doma nemakacenko.. a k tomu jeste nadeje na dite.. komu se to hodi na krk?.. 1000x muzete nekomu rikat.. "chran se" a presto.. k tomu dojde.. fakt mi to rozum nebere.. lenaca a nedelate si z nas "nadra"??? :-) tuha

Katerina Tuha (nick): pro pani janu.. [IP: 88.86.125.110]

dobry den :-), takhle tomu rikaji kluci, muzi.. "krmi nam usi".. rekne co muze, jenom, aby dostal zenu, tam kam chce.. v tomhle pripade to myslim tak, ze v ni uvidi dobrou obet nekdo, kdo ji bude chtit vyuzit.. nakrmi ji usi laskou, tim jak je mu s ni dobre, jak moc je opusteny atd.. casem se z nej muze stat nekdo, koho bude zivit, nekdo, kdo ji jenom vyuzije za ucelem sexu.. ci bude chtit adoptovat..:-), to nemyslim ve zlym..ja mam kluky rada, nejsem feministka a dobre si uvedomuju to, ze jsou i zeny, ktery umi dobre nakrmit.. muze to bejt i v kombinaci zena+zena= kamaradky.. a nebo i muz+muz=kamaradi.. bacha na to.. jak je zenska-muz nevyrovnana/y, nestastna/y.. tihle zavetri.. a najednou..je z vas bila kobyla..ci bilej kun.. je to moje vlastni zkusenost.. byla jsem kvalitne nakrmena :-).. porovnavat co clovek rika a jak se chova.. ty skutky jsou dulezitejsi.. no, musela jsem poradne rozbit xicht i koulena.. abych k tomu dosla.. a rikam.. Boha z toho nevinim :-).. snad jsem se vas nijak nedotkla, to bych nerada, preju krasnej vecer ..tuha :-)

Leňaca: já netrpím [IP: 85.160.28.209]

laskavě si to nevyložte špatně, ale já kvůli klukovy netrpím... už je to rok a já se neutápím ve zhrzené lásce... ale ty kočky mě mrzí, nevinná živá zvířátka, která jso ustátu ukradená a jak se zdá i bohovy ukradená. Přítomnost řeším a hrdě oznamuje, že kdybych v téhle chvíli přišla do jiného stavu jdu na potrat

Jana: Kateřině [IP: 193.164.143.234]

Cože by se jí to mohlo přimotat do života? Čemu říkáte "krmic"?

Katerina Tuha (nick): nikdy.. nerikejme "nikdy" :-) [IP: 88.86.125.110]

lenaca...zboril se svet?.. kdyz vas opustil?.. ne :-)..nekdy neco musi skoncit, aby mohlo zacit neco novyho.. pokud se nesrovnate, budete se utapet v sebelitosti, tak mate docela slusnou sanci..aby se vam do zivota primotal "krmic".. stacilo by mu k tomu moc malo.. udelejte to jako ja :-)..jsem vorvan a nasla jsem si chlapa, kterej je jejich vyznavacem ;-), je to pohodlny.. :-) a pro me uzasny :-).. oba jsme spokojeni ;-) ..netrapte se zbytecne.. minulost nezmenime.. budoucnost je daleko.. a reste pritomnost :-).. preju vam krasnej den.. vam vsem :-) tuha

Leňaca: a já už se nidky nespálím [IP: 85.160.31.76]

Ano, ale odešel kvůli hubenější... Jinak, bůh buď neexistuje, nebo je hluchý a slepý. Měli jsme 2 kočky, jednu srazilo auto a druhá se otrávila... obě se před smrtí ztratily. Marně jsme je hledali a já se rozhodla požádat toho jediného, ve kterého jsem v té době ještě věřila. Uplakaně jsem jej žádala... ale on nevyslišel,,, našli jsme je mrtvé... od té doby jsem se rozhodla v něj nevěřit. Neexituje a nikdy neexistoval... v době potřeby, ať malicherné nidky nevysliší, on jen trestá hříchy

Katerina Tuha (nick): ja v Boha verim :-) [IP: 88.86.125.110]

to lenaca: vam se to stalo? odesel od vas kvuli prsatejsi?.. tuha

Leňaca: já v boha nevěřím [IP: 85.160.31.76]

bůh je zlý, pořád je to samý "bůh je rád" "bůh nezapomene" "boh odpustí/neodpustí"... jenže bůh nikdy NEPOMŮŽE, žena, která dítě prostě nechce na potrat jít chce... je krásné vědět, že pdo srdcem nosím třeba dítě kluka, kterej mě opustil kvůli prsatější? Je krásný pocit jej pak šoupnout někam pryč, protože já jej neuživím? Vzpamatujte se! Je přeci svobodná volba ženy, zda si dítě nechá ne? Pokud chcete aby byla svoboda volby, neberte tu svobohu i ženám

Katerina Tuha (nick): obycejne stesti :-) [IP: 88.86.125.110]

jani, dekuju :-) .. ona to neni zadna legrace.. ale vse je ok :-) a to je dulezity.. at doma zuzance kvete domaci stesti :-), tonicek at je zdravej a oni vsichni taky.. mit se radi, to neni fraze.. je to to, co je dulezity.. mejte se fajn :-) tuha :-)

Jana: Kateřině [IP: 193.164.143.234]

Poporodní blues je stav matky po porodu, kdy vlivem hormonálních změn v těle u ní dochází k výkyvům nálady, pocitům úzkosti, strachu, zlosti nebo naopak smutku. Většinou je to spojené se strachem, že se o dítě nedokážou dobře postarat. Většinou to po několika dnech odezní samo, stačí pomoc a duševní podpora jejích nejbližších. Pak je těžší forma, takzvaná poporodní neurotická deprese, tam už musí pomoci lékař. A nejhorší možnost je tzv. laktační psychóza. Žena se zcela zhroutí a ztratí kontakt s realitou, neví co dělá, může mít halucinace nebo bludy. A to už může být smrtelně nebezpečné. Slyšela jste o té mamince, jak skočila i s dětmi pod metro ...

Když jsem rodila já, lékaři si zjistili, že jsem v dávné minulosti jednu psychózu prodělala (i když úplně jinou a z jiného důvodu) a dospěli k názoru, že jsem na to náchylná. Nechali si mě tam 14 dní na pozorování a dítě mi půjčovali jen pod dohledem. A i když se vůbec nic nestalo, tak ještě před odjezdem kladli manželovi na srdce, ať dává na mě i na malou neustále pozor a při sebemenším náznaku čehokoli podezřelého ať ihned volá na pohotovost.

Katerina Tuha (nick): pro pani janu.. [IP: 88.86.125.110]

:-) co si mam pod tim predstavit jani? :-)) tuha a dekuju za odpoved :-) a preju krasny den :-)

Jana: [IP: 193.164.143.234]

Tak jen doufejme, že za čas nepřijde poporodní blues. Z toho jsem vždycky měla největší strach.

Honza: Gratulace [IP: 89.248.248.122]

Gratuluji ke krásnému poporodnímu hormonálnímu rauši!:-)


Linka Pomoci - Aqua Vitae

NEPŘEHLÉDNI!


FILM: NĚMÝ VÝKŘIK

Lékař vysvětluje, co se děje při umělém potratu.

FOTO: VÝVOJ ČLOVĚKA

Víš, co se s tebou dělo od početí do porodu a jak úžasný byl tvůj vývoj?

INFO: METODY POTRATŮ

Víš, jakým způsobem byli usmrceni ti, kteří byli "nechtění"?

INFO: REKLAMNÍ BANNER

Chceš pomoci zpropagovat tyto stránky?



Tady píšou: "Vinou umělého potratu u nás přijde o život v průměru 70 dětí denně." To jako že bych tu taky nemusel bejt, jo? - No jo, ale ty žiješ, protože tě rodiče chtěli, ne? - Ty jo, zlatí naši, ti řeknu! Fakt mazec! -
A jak rozhodneš o svých dětech ty?

Prohlášení: Odmítáme násilí spojené s umělými potraty a spolupráci s tím, kdo by se od takovéhoto jednání nedistancoval.